Tutaj te mocowania od audi a3 do czujnikow bocznych. one fabrycznie byly klejone na tasme 2-stronna. ponizej standardowe mocowanie przod/tyl, ono z kolei jest zgrzewane.
Mysle, ze jak przykleisz na tasme i tak bedzie ok, skoro tak fabryka robi.
Pytanie do osób, które zrobiły u siebie PLA 2.0: czy zdarza Wam się czasem sytuacja, że system podczas parkowania prostopadłego próbuje wjechać tylnym rogiem w sąsiedni samochód? Chodzi mi tu o ten pierwszy etap, czyli cofanie pod kątem w wybrane miejsce.
Adaptację średnicy kół zrobiłem, ale nie jestem do końca zadowolony ze sposobu pomiaru - wartość może być niedokładna...
Hm, właśnie się zastanawiałem, czemu parkuje dalej od krawężnika niż moje fabryczne PLA 1.5 - przypomniałeś mi, że widziałem w adaptacji parametr "Distance to curb" z wartością 15 cm. Spróbuję zmniejszyć.
Natomiast ogólnie parkowanie równoległe wychodzi mu dobrze, problem jest co jakiś czas z prostopadłym.
Również ja postanowiłem doposażyć sobie autko w PAL 2.0 tyle że w golfie 6. Wszystko podłączone, zakodowanie system działa, parkuję samodzielnie, tyle że mam problem z wyświetlaniem informacji ma MaxiDot-cie, objawia się to tym że po rozpoczęciu manewru parkowania przez asystenta po pewnym czasie znika graficzna prezentacja PLA, pojawia się w jej miejsce informacja na temat spalania (bądź inna informacja jaka była prezentowana na wyświetlaczu przed aktywacją system park assist), a auto czy raczej asystent parkuje dalej samodzielnie. Nagrałem silnik jak to wygląda:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TzVNFFx7er8&feature=youtu.be[/youtube]
W systemie nie ma żadnych błędów, opisana sytuacja występuję zarówno podczas parkowania równoległego jak i prostopadłego, z tym że podczas parkowania prostopadłego dłuższa jest chwila w której zniknie prezentacja z licznika, wydaje mi się że następuję to na chwilę przed dźwiękiem z czujników o zbliżającej się przeszkodzie? a auto tak jak pisałem wcześniej parkuję dalej, z tym że brak prezentacji i komunikatów z PLA na liczników.
Może ktoś miał podobny przypadek, albo ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu?
Trochę Danych
Sterownik posiadam 3AA919475A, ale VCDS pokazuję że 3AA919475D, zakodowany na Tourana 108001.
Wogóle coś dziwnego MAxi Dot pokazuje.
U mnie napis ostrzegający o monitorowaniu przestrzeni wokół samochodu pojawia się tylko na samym początku - potem już tylko samochodzik ze strzałką. A u ciebie po pojawieniu się samochodzika ze strzałką znowu pojawia się komunikat ostrzegający o monitorowaniu przestrzeni wokół samochodu. To już jest nieprawidłowe.
U mnie znowu nie przekręca samochodzika w poziom przy parkowaniu prostopadłym.
Mam wrażenie że coś jeszcze wpływa na wyświetlanie komunikatów Maxi Dota - może moduł centralnej elektryki coś tu ma do gadania?
Prosba do osób, którym PLA 2.0 działa prawidłowo - czy możecie wkleić swoje kodowania modułu 09?
Chętnie bym spróbował ale nie znam kodowania, a na liście podpowiedzi nie ma golfa Cabrio.
Dziwnie też zachowuje się też sterownik park assist 3AA 919 475 A (vcds 3AA 919 475 D) przy próbie zmiany kodowania wyskakuję error, ale jak opuszczę okienko kodowania i wejdę jeszcze raz to wprowadzony wcześniej zmiany zostały zakodowane?
Hm, właśnie się zastanawiałem, czemu parkuje dalej od krawężnika niż moje fabryczne PLA 1.5 - przypomniałeś mi, że widziałem w adaptacji parametr "Distance to curb" z wartością 15 cm. Spróbuję zmniejszyć.
O tej opcji nie wiedziałem, dzieki chłopaki musze sprawdzić u siebie jak mam w standardzie.
Zamieszczone przez misiek^wro
Kodowania sa wymienione na forum G6, wydaje mi sie ze xenosage albo Arek wklejali tam wlasnie cabrio.
Nie wklejaliśmy takiego kodowanie bo jeszcze nikt nie ma do niego dostepu ;/
Ja walcze teraz z adaptacja uzywanych zegarów premium aby mi PLA 2.0 pokazywało prostopadłe
Dodam ze na swoich zegarach nie mam dzwieku zakonczenia poszczególnych etapów manewru.
Zamieszczone przez kowaltom99
Prosba do osób, którym PLA 2.0 działa prawidłowo - czy możecie wkleić swoje kodowania modułu 09?
Witam
Ciągle próbuje walczyć z brakiem wskazań parkowania prostopadłego na Maxi Dot.
Podobnie jak u wielu kolegów nie mam tez sygnału dźwiękowego przy zmianie kierunku jazdy oraz brak sygnału i komunikatu o zakończeniu automatycznego parkowania
U mnie jest ciekawa sytuacja, bo na Maxi Dot komunikaty PLA wyświetlane są w 2 kolorach.
Np. ostrzeżenie – znak kierownicy na czerwono, reszta na biało.
Jak w module 44 zmieniłem adaptację z „1” na „0” czyli z PLA 2.0 na 1.0 – to Mxi Dot pracował idealnie. Wyświetlał wszystkie komunikaty w kolorze, dawał gong na zmianę manewrów i wyświetlał komunikat o zakończeniu parkowania. Tylko oczywiście dla PLA 1.0 miałem parkowanie równoległe bez prostopadłego.
Na forum Audi znalazłem ciekawy materiał dotyczący PLA (zrobiony na bazie Audi, ale zasada wspólna dla całej grupy VAG). Załączam schemat blokowy połączeń i opis (jest tylko po ang.)
Widać, że to moduł PLA wpływa na wyświetlanie właściwych komunikatów. Może w adaptacjach jest jakaś możliwość zmiany?
Niestety moim kabelkiem nie mogę zrobić mapy adaptacji – czy ktoś kto ma PLA 2.0 i oryginał VCDS może spróbować zrobić mapę adaptacji dla sterownika 3AA 919 475 ….
Ja u siebie tez bede testowal modul 3AA 919 475 A. Juz go mam, jak doszedl i popatrzylem na podlaczenie kabli (mialem wtyczki z kablami) to sie okazalo, ze w stosunku do mojej dzialajacej instalacji, kable od cana sa po 1 pin wczesniej niz u mnie.
Kupilem tez czujniki abs, czujniki mialem wczesniej, wiec jest komplet. W ciagu miesiaca to podlacze. Ciekawe, czy to zadziala, czy tez beda fochy.
Witam, Przykro mi, ale nie znam języka polskiego, więc użyć Google Translator. Moje pytanie jest, że jeśli ktoś dostał parku asystent PLA 1,0 / 1,5 do pre-liftingu Octavii? Mam zainstalowany moduł abs mk60ec1 1K0 907 379 BE + 1T0 919 475 i VCDS nie może znaleźć błędy ale maxidot nie wykazują żadnych informacji o parku asystent PLA. Mógłbym tu napisać w języku angielskim? Przepraszam za mylące tekst.
I have an older maxidot in my car. Is it possible to get to work Facelift model instrument cluster in my car? Apparently the immo is the problem? Can you help me this case? Than You
Komentarz